ماسک سفیده تخم مرغ

ماسک سفیده تخم مرغ, ماسک سفیده تخمه مرغ و لیمو,ماسک سفیده تخمه مرغ و زردچوبه,ماسک سفیده تخمه مرغ و ماست,ماسک زرده تخمه مرغ برای پوست چرب

ماسک سفیده تخم مرغ , ماسک سفیده تخمه مرغ و لیمو , ماسک سفیده تخمه مرغ و زردچوبه , ماسک سفیده تخمه مرغ و ماست

توضیحاتی در مورد ماسک سفیده تخم مرغ

سفیده تخم مرغ به آن بخش از تخم مرغ گفته می‌شود که وظیفه نگهداری و محافظت از زرده یا رویان را به عهده دارد؛ بنابراین این ماده سرشار از مواد معدنی و آلی مفید برای پوست است. با استفاده از چند ماده طبیعی دیگر مانند آبلیمو، عسل یا ماست می‌توانید انواع ماسک‌ سفیده تخم مرغ خانگی را تهیه کنید. در این مطلب از سایت جسارت در مورد ماسک سفیده تخم مرغ صحبت میکنیم امیدواریم مورد توجه قرار بگیرد.

زیبایی پوست با ماسک سفیده تخم مرغ

تخم مرغ یکی از پرمصرف ترین مواد غذایی در جهان است که سرشار از مواد مغذی ضروری و مواد معدنی مفید است. همانطور که می دانید تخم مرغ از دو قسمت زرده و سفیده تشکیل شده است. با وجود اینکه بیشترین میزان مواد مغذی تخم مرغ در قسمت زرده آن قرار دارد، اما سفیده آن نیز برای مراقبت از سلامتی و زیبایی بسیار موثر است. حتما می دانید که سفیده تخم مرغ در اکثر غذاها و شیرینی جات استفاده می شود. در عین حال نیز برای تهیه ماسک های زیبایی کارایی بالایی دارد. این ترکیب خواص ضدالتهابی دارد، قابض است و کمک زیادی به زیبایی پوست می کند.

همه چیز درباره سفیده تخم مرغ

سفیده تخم‌مرغ از نظر فیزیولوژی به آن قسمت از تخم‌مرغ گفته می‌شود که غیربارور است و برای محافظت از زرده یا همان جنین تخم‌مرغ در نظر گرفته شده است. این ماده در طول دوره رشد رویان، مواد مغذی مورد نیاز آن را تأمین می‌کند و بنابراین سرشار از ویتامین‌ها، مواد آلی و معدنی است. سفیده تخم‌مرغ تقریباً فاقد چربی و کربوهیدارت است و از نظر کارشناسان علوم تغذیه، ارزش غذایی بالایی دارد. مهم‌ترین ویژگی سفیده که باعث شده به عنوان یک ماده موثر برای درمان مشکلات پوستی استفاده شود، خاصیت قابض بودن آن است. قابض بودن به این معنی است که التهاب و قرمزی را کاهش می‌دهد و در نتیجه باعث بسته شدن منافذ پوست هم می‌شود. این ماده همچنین آنتی‌باکتریال است و به همین دلیل بروز جوش‌های پوستی را کاهش می‌دهد. از طرفی سفیده تخم‌ مرغ به عنوان یک ماده لایه‌بردار هم شناخته می‌شود. بنابراین برطرف کردن لکه‌ها و تیرگی‌ها و روشن کردن پوست از دیگر مزایای استفاده از ماسک سفیده تخم‌ مرغ است.

ماسک سفیده تخم مرغ و منافذ باز پوست

استفاده از سفیده تخم مرغ: سلامتی و زیبایی کم هزینه سفیده تخم مرغ خواص قابض دارد، یعنی اینکه منافذ باز پوست را کاهش می دهد و التهاب و قرمزی پوست را از بین می برد. بنابراین یک ضدالتهاب قوی محسوب می شود. به همین دلیل در حوزه زیبایی هزاران استفاده از از سفیده تخم مرغ می شود. یکی از مزایای سفیده تخم مرغ این است که قیمت بالایی ندارد و به راحتی قابل تهیه و استفاده می باشد.

افزایش خاصیت ارتجاعی پوست با سفیده تخم مرغ

پروتئین‌ها و کلاژن موجود در سفیده باعث افزایش خاصیت ارتجاعی پوست می‌شوند. بنابراین این ماده برای درمان چین و چروک‌ها و فرورفتگی‌های ناشی از آکنه‌ مفید است. از طرفی زردچوبه یک آنتی‌اکسیدان قوی است که خواص ضدباکتریایی هم دارد. همان‌طور که می‌دانید در بسیاری از موارد عامل جوش صورت باکتری‌هایی هستند که یا به طور طبیعی در پوست حضور دارند یا به دلیل آلودگی‌های محیطی روی پوست تکثیر می‌شوند. بنابراین زردچوبه می‌تواند محیط پوست را از آلودگی‌های باکتریایی کاملاً پاکسازی کند. همچنین زردچوبه از سرطانی شدن سلول‌ها به طور موثر جلوگیری می‌کند.

همه چیز درباره خواص ماسک سفیده تخم مرغ

سفیده تخم مرغ خواصی دارد که به لایه برداری پوست کمک می کند. این ماده به برطرف کردن کثیفی پوست کمک کرده و سلول های مرده را از سطح پوست پاک می کند. سفیده تخم مرغ؛ ضد آکنه سفیده تخم مرغ علاوه براینکه ضدالتهاب است یک قابض فوق العاده نیز محسوب می شود. اگر از آکنه رنج می برید می توانید از این ماده برای کنترل و کاهش جوش هایتان استفاده کنید. سفیده تخم مرغ حتی به برطرف کردن کامل جوش ها نیز کمک می کند. یکی از عوامل بروز و افزایش آکنه ها ترشح زیاد سبوم (چربی پوست) روی پوست است. جوش های ایجاد شده نیز عفونی شده و نسبت به درمان مقاوم می شوند. معمولا آکنه در دوران نوجوانی و به دلیل تغییرات شدید هورمونی بروز می کند. اما اگر بعد از این دوران نیز جوش هایتان برطرف نشود می توانید از سفیده تخم مرغ برای کنترل کردن چربی زیاد پوست استفاده کنید. این کار باعث کنترل pH پوست و ایجاد شفافیت طبیعی آن می شود. زمانی که میزان چربی پوست کنترل شود، امکان بروز جوش ها نیز کاهش پیدا می کند.