در این مطلب از سایت علم سرا می خواهیم در مورد ۱۲ بهترین رنگ برای اتاق خواب که واقعا زیبا و فوق‌العاده هستند + جزئیات کامل و عکس صحبت کنیم.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما عزیزان قرار گیرد و با دادن نظرات ما در بهبود کیفیت سایت یاری نمایید.اتاق خواب یک فضای شخصی در خانه است، بنابراین باید به درستی تزئین و طراحی شود تا در حریم خصوصی‌تان راحتی بیش‌تری را احساس کنید. علاوه بر انتخاب تخت و مبلمان برای اتاق خواب‌تان، باید رنگ دیوارها را هم در نظر بگیرید تا زیبایی و ظرافت را در کنار هم داشته باشید. در ادامه با ۱۲ بهترین رنگ برای اتاق خواب که واقعا زیبا و فوق‌العاده هستند آشنا می شوید.

بهترین رنگ برای اتاق خواب

انتخاب رنگ کار دشواری است، به ویژه برای کسانی که هیچ تجربه‌ای در زمینه‌ی تزئین و دکوراسیون خانه ندارند. در این نوشتار چند ایده و نکته‌ی مفید برای انتخاب رنگ دیوار اتاق خواب خواهید آموخت و چند بهترین رنگ برای اتاق خواب خواهید شناخت. انتخاب این رنگ‌ها به آدم‌ها کمک می‌کند که زندگی روحی و کیفیت خواب خود را بهبود بدهند.

بهترین رنگ برای اتاق خواب

بخش الف. رنگ‌های روشن

تن رنگ توسط ظاهر کلی خانه مشخص می‌شود. رنگ‌ها جلوه‌های مختلفی برای هر فضا در یک اتاق دارند. شما باید سایه‌ها را بین دیوارهای هر اتاق مقایسه کنید تا مناسب‌ترین رنگ را برای اتاق خواب انتخاب کنید.

۱. آبی

colors for bedroom

اولین رنگ بین رنگ‌هایی که برای اتاق خواب در این مقاله معرفی می‌کنیم آبی است – یکی از محبوب‌ترین رنگ‌هایی که مردم برای اتاق خواب‌شان انتخاب می‌کنند. آبی روشن آرامش را به اتاق خواب‌تان می‌آورد. آبی کردن اتاق خواب یک ایده‌ی هوشمندانه است. اگر دوست دارید احساس یک فضای باز را در اتاق‌تان ایجاد کنید، باز هم آبی انتخاب خوبی است.

مطلب مرتبط: ۴ رنگ مناسب برای دفتر کار که بهره‌وری را افزایش می‌دهند

۲. زرد

colors for bedroom

زرد فضای بسیار خوبی برای اتاق خواب ایجاد می‌کند، مخصوصا وقتی که خورشید به اتاق قدم می‌گذارد. شما می‌توانید سایه‌هایی با رنگ‌های زرد در گوشه‌ها ایجاد کنید یا به منظور روشن کردن فضا پرده‌ی سفید خالص یا زرد روشن بزنید.

۳. آبی آسمانی روشن

colors for bedroom

رنگ‌های نزدیک به رنگ آسمان همیشه با زیبایی خالص و تازه همراه هستند. اگر اتاق خواب‌تان را با آبی خیلی خیلی روشن رنگ کنید، احساس طراوت و تازگی به شما خواهد داد. شما باید رنگ ضد آب انتخاب کنید تا ظاهر رنگ برای مدت طولانی درخشان باقی بماند.

مطلب مرتبط:۲۰ راهکار استفاده از روانشناسی رنگها در دکوراسیون منزل

۴. سبز – آبی روشن

colors for bedroom

رنگ سبز- آبی روشن نسبتا جدید است و به ندرت استفاده می‌شود، اما برای خانه‌هایی با طراحی مدرن و مبلمان ساده مناسب است. این تن رنگ به ویژه برای خانه‌های نزدیک به ساحل بسیار زیبا می‌شود.

۵. بنفش اسطوخودوس

colors for bedroom

صلح، راحتی، آرامش و سادگی مربوط به این رنگ است. بنفش اسطوخدوس یکنواختی را دور می‌کند و اتاق خواب‌تان را برجسته و متفاوت نشان می‌دهد. بنفش اسطوخدوس دارای کمی قرمزی رنگ ایده‌آلی برای بهار آینده است. خانه‌های مدیترانه‌ای اغلب از این رنگ به عنوان رنگ اصلی در اتاق خواب‌های بزرگ که با جزئیات رنگی متفاوتی تزئین شده‌اند، استفاده می‌کنند. این رنگ خنثی است و برای اکثر خانواده‌ها مناسب محسوب می‌شود. سایه‌ی دیگر این رنگ – بنفش کمی تیره‌تر – برای آپارتمان‌های بسیار کوچک مناسب است چرا که سبب می‌شود فضا راحت و آرام و در عین حال بدون حس شلوغی و انباشتگی به نظر برسد.

مطلب مرتبط:روان شناسی رنگ ها در برندسازی و بازاریابی

۶. صورتی روشن

colors for bedroom

اتاق خواب صورتی بازتابی از جذابیت بانوی خانه است. صورتی قهوه‌ای واقعا یک ترکیب هوشمندانه از قهوه‌ای و رنگ صورتی روشن است. این رنگ نماد شادی و خوشی است. اتاق خوابی که دیوارهای‌اش به این رنگ است، نور طبیعی و نور مصنوعی به طور مساوی در آن پخش خواهد شد.

ب. بخش دوم: هایلایت

رنگ‌های تیره هرگز در یک محیط کوچک یا اتاقی که جزئیات زیادی دارد، استفاده نمی‌شود. از رنگ‌های تیره فقط باید برای اتاق‌های بزرگ با یک تخت بزرگ و مبلمان کلاسیک استفاده کنید. خانه‌های مدل ویکتوریایی بزرگ ترکیبی از قهوه‌ای و سیاه هستند. با این حال، در دکوراسیون مدرن، رنگ‌های روشن مانند سبز روشن، نارنجی، زرد روشن برای ایجاد سایه‌رنگ‌های پویا و مدرن، اولویت دارند. برای جلوگیری از رنگ‌های زیادی درخشان و براق، می‌توانید یک دیوار را رنگ برجسته و مشخصی بزنید و برای باقی دیوارها از رنگ‌های روشن‌تر، حتی رنگ‌های کاملا متفاوت استفاده کنید.

۱. سبز

colors for bedroom

سبز همیشه تازه و جذاب است. سبز تیره باید برای دکوراسیون داخلی با شاهکارهای هنری برجسته، نقاشی‌های زیبای روی دیوار و گیاهان استفاده شود. این رنگ بهترین رنگ برای اتاق خواب است.

۲. آبی – سبز

colors for bedroom

رنگ آبی – سبز تیره، سبز عمیق را با ظرافت خاصی نشان می‌دهد. زمانی این رنگ را برای اتاق خواب خود انتخاب کنید که خیال‌تان راحت است اتاق فضای باز کافی برای پرهیز از حس خفقان و گرفتگی دارد.

مطلب مرتبط: معنی این ۱۲ رنگ در کسب و کار را بدانید

۳. آبی سلطنتی

colors for bedroom

آبی رنگی است که تکنولوژی را بیان می‌کند، ‌اما این رنگ در فضاهای داخلی ظرافت و ظاهر لوکس را نشان می‌دهد. اتاقی کلاسیک با لوازم تزئینی آهنی یا مسی که با ظرافت بسیار زیادی طراحی و ساخته شده‌اند، در فضایی با رنگ آبی پر از شکوه و زیبایی خواهد بود.

۴. بنفش

colors for bedroom

کمی از بنفش بر روی دیوارهای اتاق خواب، ظاهری پر جنب و جوش به فضا خواهد داد. این رنگ مدرن برای اتاق زوج‌های خوشبخت، جوانان و کودکان مناسب است. به ویژه، رنگ بنفش ارغوانی که فضایی واقعا عاشقانه، پر از احساس و ظریف ایجاد خواهد کرد.

۵. قرمز آجری

colors for bedroom

اتاق خوابی که در آن یک دیوار آجری کلاسیک وجود دارد هرگز قدیمی نمی‌شود. این رنگ سلطنتی برای تخت‌های بزرگ با پوشش ابریشمی مناسب است. رنگ آجری نیز یکی از بهترین رنگ‌ها برای اتاق خواب است که افراد علاقمند به دکوراسیون و فضای سلطنتی باید از آن استفاده کنند.

۶. نارنجی

colors for bedroom

آخرین، اما نه کم‌اهمیت‌ترین رنگ برای اتاق خواب، نارنجی است، رنگی بسیار برجسته و جسورانه!

خانه‌های مدرن اغلب سایه رنگ‌های نارنجی را انتخاب می‌کنند تا سرزندگی و طراوت اتاق خواب را افزایش دهند. این رنگ نشان‌دهنده‌ی شور و شوق و احساسات فراوان است. نارنجی تیره می‌تواند با زرد روشن ترکیب شود، و به این ترتیب به اتاق خواب شما یک ظاهر منحصر به فرد بدهد.

این هم فهرستی از ۱۲ رنگ جذاب و ایده‌هایی مفید که برای رنگ کردن اتاق خواب‌تان می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. در صورتی که درباره‌ی این مقاله ایده یا تجربه‌ی خاصی دارید لطفا در بخش نظرات آن را با خوانندگان ما در میان بگذارید.

ترجمه: تحریریه سایت کسب و کار بازده- سارا فیضی

منبع: وی کول

۱۲ بهترین رنگ برای اتاق خواب که واقعا زیبا و فوق‌العاده هستند

نوشته ۱۲ بهترین رنگ برای اتاق خواب که واقعا زیبا و فوق‌العاده هستند اولین بار در مجله کسب و کار بازده پدیدار شد.