روغن شتر مرغ اصل

علت درد استخوان لگن سمت چپ

علت درد استخوان لگن سمت چپ

درد استخوان ،درد استخوان ساق پا،درد استخوان لگن،درد استخوان دنده سمت چپ،درد استخوان لگن در بارداری،درد استخوان ترقوه،درد استخوان ران،درد استخوان زانو،درد استخوان دنبالچه در بارداری،درد استخوان بغل شست پا،درد استخوان ساق پا در شب،درد استخوان ساق پا هنگام دویدن،درد استخوان ساق پا نشانه چیست،درد استخوان ساق پا در ورزش

درد استخوان

در این مطلب از سایت جسارت می خواهیم در مورد درد استخوان صحبت کنیم.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما عزیزان را جلب کند.یکی از انواع دردهایی که غالبا به دلیل کهنگی حالت مزمن دارد، «فیبرومیالژیا» یا دردهای اسکلتی ـ عضلانی است. بیشتر پزشکان، این بیماری را از طریق معاینه و مشاهده علائم و آزمایش های جسمانی تشخیص می دهند. بیماران مبتلا به این درد، اغلب از درد و احساس سفتی در عضلات و ماهیچه های خود رنج می برند و معمولا در آزمایش های اشعه ایکس یا بسیاری از تست های آزمایشگاهی قابل شناسایی نیست. «فیبرومیالژیا» به مفاصل و اندام ها آسیب نمی رساند، اما دردهای دائم و خستگی ایجاد می کند که تأثیر بسزایی بر کیفیت روند زندگی افراد دارد. در واقع این بیماری، طیفی از دردهای اسکلتی – عضلانی را شامل می شود که عموما با خستگی، خواب آلودگی، مشکلات حافظه و خلق و خو همراه است. محققان باور دارند این بیماری با تأثیر بر چگونگی پردازش سیگنال های درد در مغز افراد، احساس درد را تشدید می کند. علائم آن اغلب به دنبال آسیب جسمانی، عمل جراحی، عفونت یا استرس روانی خاصی ایجاد می شود و گاهی نیز بدون هیچ نشانی بروز می یابد.

آشنایی با درد استخوان

زنان بیش از مردان در معرض ابتلا به فیبرومیالژیا قرار دارند و بسیاری از مبتلایان نیز از سردردهای تنشی، اختلالات مفصلی، سندرم روده تحریک پذیر، استرس و اضطراب رنج می برند. این بیماری درمان قطعی ندارد و فقط مصرف دارو، ورزش و انجام راهکارهایی برای آرامش و کاهش استرس می تواند به کنترل علائم کمک کند. دردهایی که در فیبرومیالژیا مشاهده می شود مبهم است که معمولا از ماهیچه ها شروع شده و در صورت گسترده شدن، فرد ممکن است درد را در هر دو طرف بدن و بالا و پایین کمر احساس کند. این دردها با اعمال فشار ثابت به برخی نقاط بدن موسوم به نقاط فشار تشدید می شود. ناحیه پشت سر، بالای سرشانه ها، نواحی جلویی گردن، بالای قفسه سینه، برجستگی آرنج، بالای ناحیه باسن، قسمت داخلی زانو از جمله نقاطی هستند که در این بیماری درگیر می شوند. افراد مبتلا به فیبرومیالژیا غالبا احساس خستگی می کنند و بیشتر ساعات روز را خواب هستند. خواب آنها معمولا با بروز درد، سندرم پاهای بی قرار و وقفه های تنفسی دچار اختلال می شود. علاوه بر علائم ذکر شده، مبتلایان از اضطراب و استرس، افسردگی، سردرد، سندرم روده تحریک پذیر نیز رنج می برند.

علائم درد استخوان

علائم فیبرومیالژیا، می‌روند و می‌آیند. این علائم عبارت است از: -درد به همراه آسیب دیدگی مکرر – خشکی صبحگاهی مفاصل – خستگی بیش از حد – خواب ناکافی – اضطراب – فعالیت بدنی کم – مشکلات تمرکز – مشکلات یادآوری – افسردگی – تهوع و سرگیجه – مشکلات بینایی – درد قاعدگی – درد شکم از جمله سندروم روده تحریک پذیر – افزایش وزن – سردرد مزمن – مشکلات پوست، مو و ناخن – انقباض ناگهانی عضلات – ضعف

علل درد استخوان

پزشکان هنوز یک علت خاص را برای این بیماری نشناختند. به نظر می‌آید که به دلایل زیادی، می‌تواند این بیماری را باعث شود؛ از جمله: ژنتیک، عفونت (مانند ویروس)، پاسخ‌های غیر طبیعی درد و ضربه فیزیکی و یا روحی.

عوامل خطر درد استخوان

– جنسیت: در زنان بیشتر دیده شده است. – تاریخچه فامیلی: اگر یکی از اقوام شما این بیماری را داشته باشد، شما نیز ممکن است این بیماری را بگیرید. – روماتوئید: اگر شما بیماری آرتریت روماتوئید و یا لوپوس داشته باشید، ممکن است به فیبرومیالژیا نیز دچار شوید.

تشخیص درد استخوان

همانطور که گفته شد، هیچ آزمایشی برای تشخیص این بیماری وجود ندارد. اما پزشک با دیدن آزمایش خون، می‌تواند بفهمد که علائم بیماری شما از چه منشاء گرفته است.

آزمایش خون باید شامل موارد زیر باشد:

شمارش سلول‌های خونی

سرعت رسوب اریتروسیت

آزمایش عملکرد تیروئید

درمان درد استخوان

* داروها موجب کاهش درد و بهبود خواب می‌شوند. داروهای مورد استفاده عبارتند از: استامینوفن، ایبوپروفن، داروهای ضد افسردگی و داروهای ضد تشنج. * کم کردن استرس با تنفس عمیق و حفظ آرامش * به اندازه کافی خوابیدن: با چرت نزدن در طی روز و در یک ساعت معین بیدار شدن و هر شب در یک ساعت معین به خواب رفتن، این مشکل اصلاح می‌شود. * به طور مرتب ورزش کردن: ورزش کردن، باعث کاهش علائم بیماری می‌شود. ورزش‌های کششی، درست نشستن و پیاده روی، شنا ، دوچرخه سواری و ورزش‌های آبی مفید می‌باشد. * به اندازه فعالیت داشتن: نه آن اندازه که خود را خسته کنید و نه آنقدر کم، که حوصله‌ی تان سر رود. * خوب و متنوع خوردن * کمتر کافئین نوشیدن * طب سوزنی: باعث تغییرات در جریان خون و مقدار انتقال دهنده‌های عصبی در مغز و نخاع می‌شود. * ماساژ: باعث کاهش ضربان قلب، شل کردن عضلات، بهبودی دامنه حرکت مفاصل و افزایش تولید قاتلین طبیعی درد در بدن می شود و استرس و عصبانیت را از بین می‌برد. * یوگا و تای چی: در کنترل علائم فیبرومیالژیا کمک می‌کنند.

مواد مفید برای درد استخوان

GABA (انتقال دهنده عصبی): برای بهتر خوابیدن

اسید مالیک (در سیب وجود دارد): خستگی و درد عضلانی را از بین می‌برد

منیزیوم: برای تولید انرژی و از بین برنده خستگی

ویتامین D: برای تقویت عضلات و کاهش درد عضلات

ویتامین B3: برای بهبود گردش خون و کاهش درد

ویتامین B12: خستگی را از بین می‌برد

کوآنزیم Q10: بهبود عملکرد سیستم ایمنی و رساندن اکسیژن به بافت‌ها و کاهش درد

گرد فلفل قرمز: برای بهبود جریان خون و کاهش درد

درد استخوان ناشی از صدمه

آسیب یک علت شایع درد استخوان است. به طور معمول، این درد زمانی رخ می دهد که تروما، مانند تصادف با اتومبیل یا زمین خوردن، ایجاد می شود. تاثیر این صدمات خود را به شکل شکستگی استخوان نشان می دهد.

درد استخوان ناشی از کمبود معدنی

برای قوی ماندن استخوان های شما نیاز به انواع مواد معدنی و ویتامین ها، از جمله کلسیم و ویتامین D دارید. کمبود کلسیم و ویتامین D اغلب به پوکی استخوان منجر می شود که رایج ترین نوع بیماری استخوان است. افراد در مراحل پایانی پوکی استخوان، اغلب درد استخوان دارند.

درد استخوان ناشی از سرطان متاستاتیک

این اصطلاح به سرطانی گفته می شود که در جای دیگری از بدن شروع شده اما به سایر نقاط بدن، از جمله استخوان، گسترش می یابد. سرطان سینه، ریه، تیروئید، کلیه و پروستات در میان سرطان هایی هستند که معمولا به استخوان گسترش می یابند.

درد استخوان ناشی از سرطان استخوان

سرطان استخوان توصیفی است برای سلول های سرطانی که در استخوان شکل می گیرند. سرطان استخوان بسیار نادرتر از سرطان متاستاتیک استخوان است. این بیماری می تواند زمانی که سرطان ساختار طبیعی استخوان از بین می برد یا مختل می کند، منجر به درد استخوان شود.

درد استخوان ناشی از اختلال جریان خون

برخی از بیماری ها مانند کم خونی سلول داسی شکل، در روند جریان خون به استخوان دخالت می کنند. بدون منبع ثابت از خون، بافت استخوان می میرد. این باعث درد قابل توجهی در استخوان ها و تضعیف آن ها می شود.

درد استخوان ناشی از عفونت

عفونت هایی که از استخوان ناشی شده یا به آن ها گسترش می یابند، می توانند یک بیماری جدی شناخته شده به نام استئومیلیت ایجاد کنند. این عفونت استخوان می تواند سلول های استخوان را از بین برده و باعث درد استخوان شوند.

درد استخوان ناشی از سرطان خون

لوسمی سرطان مغز استخوان است. مغز استخوان، مسئول تولید سلول های استخوان است. افراد مبتلا به لوسمی اغلب درد استخوان را به خصوص در پاها تجربه می کنند.

مسکن ها برای درمان درد استخوان

داروهای مسکن در میان معمول ترین داروهای تجویزی برای کاهش درد استخوان هستند. اما آنها بیماری های زمینه ای را درمان نمی کنند. ایبوپروفن (ادویل) و یا استامینوفن (تیلنول) در میان داروهای مسکن از همه بیشتر استفاده می شوند. علاوه بر این داروهای تجویزی مانند پاراستامول یا مرفین ممکن است برای درد متوسط یا شدید استفاده شود.

آنتی بیوتیک برای درمان درد استخوان

اگر علت درد عفونت باشد، آنتی بیوتیک قدرتمند برای کشتن میکروبی که موجب عفونت شده است، تجویز می شود. این آنتی بیوتیک ها ممکن است شامل سیپروفلوکساسین، کلیندامایسین یا وانکومایسین باشند.

مکمل های غذایی برای درمان درد استخوان

افرادی که پوکی استخوان دارند باید سطح ویتامین D و کلسیم بدن خود را به حد نرمال برسانند. در این حالت پزشک مکمل های تغذیه ای برای درمان کمبود مواد معدنی را تجویز می کند. این مکمل ها به صورت مایع، قرص و یا به صورت جویدنی در دسترس هستند.

عمل جراحی برای درد استخوان

در صورتی که عفونت قدیمی در بدن وجود داشته و موجب درد استخوان شود ممکن است نیاز به عمل جراحی برای برداشتن بخشی از استخوان باشد. همچنین عمل جراحی گاهی برای ترمیم شکستگی یا برداشتن تومور ناشی از سرطان انجام می شود. جراحی ترمیمی ممکن است در موارد شدید که در آن باید مفاصل جایگزین شود، نیز به کار برده شود.

پیشگیری از درد استخوان

تقویت و سلامت استخوان ها باعث می شود که جلوگیری از درد استخوان ساده شود. برای حفظ سلامت استخوان ها، به یاد داشته باشید که باید موارد زیر را رعایت کنید:

ورزش منظم

مصرف کلسیم و ویتامین D

اجتناب از مصرف الکل و سیگار

علاوه بر این موارد باید بتوانید از مواردی که موجب ایجاد صدمه می شوند جلوگیری کنید. به عنوان مثال در خانه از فرش های شل که به سادگی سر می خورند استفاده نکنید و نور خانه را به خوبی تنظیم کنید. اگر ورزش های سنگین و آسیب زننده مثل بوکس و هاکی انجام می دهید حتما از محافظ های مخصوص در لباس خود استفاده کنید.

مراجعه به پزشک برای درد استخوان

اغلب بیماری های جدی علت درد استخوان هستند. پس حتی اگر درد خفیف استخوان داشتید به پزشک مراجعه کنید زیرا ممکن است این درد یک وضعیت اضطراری را نشان دهد. اگر شما تجربه درد استخوان با علت ناشناخته داشتید که در عرض چند روز بهبود نمی یافت، با دکتر خود مشورت کنید. اگر درد استخوان با کاهش وزن و اشتها و یا خستگی عمومی همراه بود حتما به پزشک مراجعه کنید. درد استخوان که ناشی از آسیب باشد باید به سرعت توسط پزشک معاینه شود. این آسیب ها بدون درمان مناسب، می توانند باعث شوند استخوان در موقعیت های نادرست جوش بخورد و مانع از حرکت ها درست استخوان در آینده شود. همچنین زخم ایجاد شده توسط این آسیب ها مستعد عفونت هستند.

درد استخوان ناشی از ضربه

ضربه به استخوان که معمولا بدنبال تصادفات، سقوط از ارتفاع، حوادث ورزشی و حوادث حین کار ایجاد میشود میتواند موجب شکستگی استخوان شده و همین شکستگی ایجاد درد شدیدی در محل آسیب دیده کند. در این موارد علت درد استخوان واضح است. با این حال موارد دیگری از آسیب های استخوانی بدنبال ضربه وجود دارند که به راحتی آشکار و واضح نیستند ولی موجب درد استخوان میشوند. ضربه به استخوان ممکن است موجب شکستگی مویی آن شود که در رادیوگرافی ساده دیده نمیشود. البته این شکستگی ها در روش های دیگر تصویربرداری مانند سی تی اسکن دیده میشوند. ضربه به استخوان میتواند موجب خونریزی در درون استخوان شود. این وضعیت ممکن است نه در رادیوگرافی ساده و نه در سی تی اسکن دیده شود و روش تشخیص آن ام آر آی است. ضربات مکرر به استخوان در ورزشکارانی که حرکات شدید و مکرر بدنی انجام میدهند میتواند موجب شکستگی استرسی شود. این نوع شکستگی در مراحل اولیه در رادیوگرافی ساده دیده نمیشود و راه تشخیص آن ام آر آی و یا اسکن رادیوایزوتوپ است.

درد استخوان ناشی از پوکی استخوان

استئوپروز یا پوکی استخوان میتواند موجب درد استخوان در محلی شود که دچار ضعف و سستی شده است. استئومالاسی هم که به علت کمبود کلسیم و ویتامین دی ایجاد میشود میتواند موجب ضعف و بدنبال آن درد استخوان شود.

درد استخوان ناشی از عفونت استخوان

استئومیلیت یا عفونت استخوان میتواند علت درد آن باشد. وقتی عفونت استخوان حاد است تشخیص آن راحت تر و واضح تر است. با این حال عفونت های مزمن استخوان میتواند موجب دردهایی شود که تشخیص آن مشکل تر است. آزمایشات پاراکلینیکی و روش های تصویربرداری میتواند به تشخیص علت درد کمک کند.

درد استخوان ناشی از سرطان استخوان

تهاجم سلول های سرطانی به استخوان میتواند موجب درد آن شود. سرطان استخوان ممکن است اولیه باشد یعنی منشا سرطان از خود استخوان باشد. در بعضی موارد هم سرطان استخوان متاستاز از نواحی دیگر است. در این موارد بافت دیگری از بدن سرطانی میشود و سپس تهاجم این سلول ها به استخوان ها موجب درگیر شدن آنها و درد استخوانی میشود. سرطان هایی مانند لوسمی یا سرطان خون هم میتواند موجب درد استخوان شود.

درمان درد استخوان با ورزش

بلند کردن وزنه (کوچک) و ورزش های هوازی یکی از مهم ترین درمان ها برای افراد مبتلا به استئوآرتریت می باشد. با ورزش، عضلات اطراف مفاصل (مثل زانو) آسیب دیده، تقویت می شوند. زمانی که شما روی زمین می ایستید یا راه می روید، زانوهایتان وزن شما را می کنند. اگر عضلات اطراف زانو سالم باشند، برخی از ضربات وارده به زانو را دفع می کنند. دانشمندان به این نتیجه رسیده اند که ورزش آبی یکی از درمان های طبیعی آرتریت می باشد.

درمان درد استخوان با کاهش وزن

چاقی فشار زیادی به زانوها و مفاصل ران وارد می کند و درد استئوآرتریت را بدتر می نماید. پس کاهش وزن در افرادی که دارای اضافه وزن هستند، یکی از راه های کنترل پیشرفت این بیماری می باشد. رژیم غذایی متعادل و تنوع داشته باشید و هرچه قدر می توانید ورزش کنید تا وزن خود را تحت کنترل در آورید.

چای گیاهی بذر آواکادوو

برای رفع درد استخوان و مفاصل می توانیم از هزاران راه درمان طبیعی استفاده کنیم و با استفاده از این درمان طبیعی دیگر نیازی نیست که از سایر داروها استفاده کنید. به همین دلیل ما به شما یکی از بهترین روش های طبیعی را که می تواند در حفظ سلامت شما کارا باشد را ارائه می دهیم و از این رو از تمام عوارض مواد شیمیایی و دارو های شیمیایی جلوگیری می کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر مطالب زیر را بخوانید و بدانید که این درمان طبیعی شگف انگیز شما را شگفت زده خواهد کردرفع درد استخوان با گذشت زمان برخی نواحی بدن ما مانند استخوان ها و مفاصل ضعیف می شوند که درنهایت این امر باعث بروز برخی مشکلات می شوند که در اینده مانع از رسیدن ما به هدف های ما می شوند،بنابراین خوب است که از طریق تقویت و تحریک بدن از پیشرفت بیماری ها، ضعف ها و کمبود ها جلوگیری کنیم

چای گیاهی مخصوص درمان و رفع درد استخوان

همه ما می دانیم که چای یک نوشیدنی بسیار خوب و طبیعی می باشد و هر چای تاثیر خواص خودش را دارد بسیاری از مردم به جای چای قهوه یا نوشابه را ترجیح می دهند که این می تواند به خاطر قدرت طبیعی قهوه یا نوشابه باشد با این حال ممکن است افرادی چای خواصی را به خاطره طعم و مزه خود ترجیح دهند .در این مطلب ما قصد داریم تا شما را با یک چای مناسب آشنا کنیم که در عرض 15 دقیقه آماده می شود و با این چای می توانید گردش خون را بهبود بخشید و در نهایت همان درد مفاصل از بین میرود و میتوانید با این چای از استرس جلوگیری کنید .

دمنوش سنتی رفع درد استخوان

بذر آووکادو را بشویید و در داخل یک لیتر آب در داخل یک ظرف قرار دهید و اجازه دهید که در 15 دقیقه به جوش آید.سپس چند دقیه استراحت دهید تا خک شود توصیه میشود که این چای را روزانه دوبار استفاده کنید،یکبار بطور ناشتا اول صبح و بار دیگرشب ها قبل از اینکه بخوابید.

درمان درد استخوان با حمام نمک اپسوم

نمک اپسوم سرشار از منیزیم و سولفات است. لذا آن هنگام که از حمام نمک اپسوم استفاده می‌کنید، مواد مغذی آن می‌توانند از طریق پوست جذب بدن‌تان شده و تسکین درد استخوان و مفصل را برای‌تان به همراه داشته باشند. نمک اپسوم نقشی مؤثر در کاهش التهاب و اسپاسم‌های عضلانی دارد. برای بهره‌گیری از خواص آن، دو فنجان از آن را به آب حمام اضافه کرده و به مدت ۲۰ دقیقه حمام کنید.

درمان درد استخوان با یوگا

سفتیِ عضلات، که خود ناشی از عدم فعالیت است، می‌تواند به درد استخوان و مفاصل تبدیل شود. اما ورزش منظم قادر به تقویت عضلات بوده و به این ترتیب موجب افزایش گردش خون و کاهش درد می‌شود. ورزش از طریقی دیگر نیز می‌تواند موجب کاهش درد مفاصل شود و آن جلوگیری از اضافه وزن است. می‌دانید که اضافه وزن از جمله علل درد استخوان و مفصل می‌باشد. با توجه به آن‌چه گفته شد، اگر به درد استخوان و مفصل دچارید، حتماً پیاده‌روی سریع، ایروبیک در آب، شنا، دوچرخه سواری و یوگا را امتحان کنید.

درمان درد استخوان با کمپرس گرم و سرد

استفاده از کمپرس گرم و سرد یکی از بهترین درمان‌های خانگی برای درد استخوان و مفاصل می‌باشد. لذا زمانی که در منزل به دنبال یک تسکین برای درد استخوان و مفصل هستید، می‌توانید به مدت ۲۰ دقیقه از کمپرس گرم و بلافاصله پس از آن به مدت ۲۰ دقیقه از کمپرس سرد بر روی محل استفاده کنید.

درمان درد استخوان با تغییر رژیم غذایی

کمتر مشکلی در بدن وجود دارد که رژیم غذایی مستقیم و یا غیر مستقیم در درمان آن مؤثر نباشد. درد استخوان و مفصل نیز می‌تواند با تغییر رژیم غذایی فروکش کند. در واقع رعایت یک رژیم غذایی مناسب می‌تواند موجب کاهش درد و التهاب در استخوان و مفصل شود. بنابراین حتماً از غذاهای کنسروی و فرآوری شده دوری کرده و در عوض از مواد غذایی ضد التهاب همچون آووکادو، گردو، میوه‌جات تازه و سبزیجات برگ سبز استفاده کنید.

درمان درد استخوان با مکمل های سفید

برخی مکمل‌ها می‌توانند موجب قوی‌تر شدن استخوان‌ها و مفاصل شما شوند و از آن‌ها در برابر التهاب محافظت کنند. کلاژن، که یک نوع پروتئین موجود در بدن است، می‌تواند افزایش قدرت بافت همبند را در پی داشته باشد. این ماده از ۱۹ آمینواسید مختلف برخوردار است که هر یک می‌توانند در سلامت بدن نقشی مثبت ایفا کنند. کلاژن را می‌توانید از فروشگاه‌ها خریداری کنید.

بیشتر بخوانید : پوکی استخوان ♥ سرطان مغز استخوان ♥ درد قوزک پا ♥ درد شست پادرد جناغ سینه

۹۷/۰۷/۰۱ موافقین ۰ مخالفین ۰
محسن موسوی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی