روغن شتر مرغ اصل

طرز تهیه سالاد با برگ بو مرغ و خواص این گیاه دارویی

برگ بو مرغ

طرز تهیه سالاد با برگ بو مرغ و خواص این گیاه دارویی در سایت جسارت

برگ بو مرغ,برگ بو در مرغ,برگ بو و مرغ,برگ بو برای مرغ,طرز استفاده از برگ بو در مرغ

طرز تهیه سالاد با برگ بو مرغ و خواص این گیاه دارویی

برگ بو مرغ , برگ بو در مرغ , برگ بو و مرغ , برگ بو برای مرغ

در این مطلب از سایت جسارت به طرز تهیه سالاد با برگ بو مرغ و خواص این گیاه دارویی می پردازیم.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.

باید توجه داشت که برگ‌های خشکانده این درخت در آشپزی استفاده می‌شود و نه برگ‌های سبز آن، زیرا برگ‌های سبز ممکن است خواص منفی داشته باشند. چنانچه برای طعم و عطر بخشیدن به غذا به ویژه غذاهای گوشتی و ماهی از این گیاه استفاده می‌کنید، لازم است برگ خشکیده آن را به صورت درسته و کامل در غذا بیندازید و پیش از سرو غذا آن را از ظرف خارج کنید؛ زیرا خوردن این برگ معمول نیست و دارای طعمی قوی است. استفاده‌ی زیاد از این گیاه (بیش از چند برگ در غذا) ایجاد مسمومیت می‌کند. از سوی دیگر خطر سقط جنین ناشی از مصرف این ادویه باعث شده تا زنان باردار از خوردن آن بر حذر شوند.

برگ بو مرغ

مواد لازم: مرغ یک و نیم کیلوگرم برگ بو مقداری فلفل سیاه کمی زیره سبز آسیاب شده ۲ قاشق چای خوری مغز بادام یک و نیم قاشق غذاخوری برای تهیه سس: ماست طبیعی  ۲ قاشق غذاخوری سس مایونز

درخت آن همیشه سبز است و پوست آن خاکستری تیره و چوب آن خیلی سخت می‌باشد و دارای شاخه های انعطاف پذیر است در فارسی آن را درخت غار و باهشتان نامیده‌اند و دارای خواص گیاه درمانی زیادی می‌باشد. در ایران برگ بو را بیشتر به عنوان یک ادویه می‌شناسند و استفاده از آن هم کمتر در غذاها مرسوم هست. در صورتی که برگ بو به جز استفاده خوراکی، استفاده های دارویی و باغبانی هم دارد و یک گیاه بسیار مفید و زیبا برای منازل به شمار می‌آید. برگ بو به نام‌های Laurel tree – Bay tree – Lauraceae – Bay leaf شناخته می‌شود.

برگ بو در مرغ

۳ قاشق غذاخوری پوست رنده شده و آب لیمو ۲ عدد لیمو خیار پوست کنده و خرد شده ۱ عدد برگ ریحان تازه، درشت خرد شده یک قاشق غذاخوری روش تهیه: مرغ را همراه با برگ بو و کمی نمک و فلفل، آب پز نمایید.سپس استخوان‌ها و قسمت‌های اضافی را جدا کنید و تکه های مرغ را به صورت رشته ای دربیاورید

طرز تهیه سالاد با برگ بو مرغ و خواص این گیاه دارویی

برگ بو مرغ , برگ بو در مرغ , برگ بو و مرغ , برگ بو برای مرغ

منبع غنی ویتامین C، A، آهن، منگنز، کلسیم، پتاسیم و منیزیم است. مصرف منظم آن در غذاها به سلامت جسم کمک می‌کند. دارای خاصیت ضد التهابی، آنتی اکسیدانی، ضد باکتریایی و ضد قارچی است. خاصیت ضد آنتی اکسیدان آن با کمک کردن به بدن در تولید انسولین کافی، می‌تواند در درمان بیماری‌هایی مانند دیابت نیز موثر باشد.

برگ بو و مرغ

زیره و بادام را در ماهیتابه روی حرارت زیاد، بو بدهید.سپس صبر کنید تا سرد شوند. برای تهیه سس، ماست و سس مایونز و پوست رنده شده لیمو و آب لیمو را با هم مخلوط کنید.سپس مرغ و خیار و زیره و بادام و برگه های خرد شده ریحان را با هم مخلوط کنید.خوب مواد را به هم بزنید و بعد از تزئین با سبزیجاتی از جمله ریحان و تره، سرو بفرمایید .

برگ بو مرغ

۹۶/۱۲/۱۳ موافقین ۰ مخالفین ۰
محسن موسوی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی