روغن شتر مرغ اصل

دلیل احتیاط درباره مصرف جگر مرغ و مضرات آن

دلیل احتیاط درباره مصرف جگر مرغ و مضرات آن

جگر مرغ,جگر مرغ در بارداری,جگر مرغ مضرات,جگر مرغ در بدنسازی,جگر مرغ برای سگ,جگر مرغ و کم خونی,جگر مرغ خواص,جگر مرغ برای کودکان,جگر مرغ برای زن باردار,خوردن جگر مرغ در بارداری,مصرف جگر مرغ در بارداری,جگر مرغ در دوران بارداری,ایا جگر مرغ در بارداری ضرر دارد,مضرات جیگر مرغ در بارداری,جگر مرغ عوارض,جیگر مرغ و مضرات آن,مضرات جگر مرغ وحیوانی

جگر مرغ , جگر مرغ در بارداری , جگر مرغ مضرات , جگر مرغ در بدنسازی

در این مطلب از سایت جسارت با دلیل احتیاط درباره مصرف جیگر مرغ و مضرات آن بیشتر آشنا شوید . امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد .

اگر برای تقویت خود و جنین‌تان هر هفته به میدان بهمن سر می‌زنید و چند سیخ جگر می‌خورید، باید بگوییم به جای محافظت از فرزند آینده‌تان به او آسیب می‌زنید. مصرف بیش از اندازه ویتامین A در دوران بارداری- به‌ویژه در سه ماه اول- باعث می‌شود جنین‌تان به خوبی رشد نکند.  جیگر مرغ نیز مانند گوشت علاوه بر این که دارای حجم بالایی از پروتئین است و در روند خونسازی نقش مهمی ایفا می کند. سنگدان مرغ هم حاوی مقادیری بالا از پروتئین است و از سوی دیگر دارای آنزیم هایی است که سنگهای کلیوی را می شکند و در واقع از خواص درمانی برخوردار است. البته اگر در پرورش مرغ ها از مواد هورمونی استفاده شود نه تنها مصرف جگر سودی ندارد بلکه بسیار مضر هم خواهد بود. هورمون به عنوان یک ماده مضر ممکن است در جیگر مرغ تجمع پیدا کند و مصرف آن را برای افراد مضر سازد.

جگر مرغ

مرغ جزو غذاهای اصلی و جدانشدنی ازسفره ما ایرانی هاست میخواهیم شما را از الوده ترین و خطرناکترین عضو مرغ که ممکن است تاکنون زیاد مصرف کرده باشید مطلع کنیم  البته گوشت مرغ، کمتر تحت‌تاثیر این دارو (آنتی‌بیوتیک‌ها) قرار می‌گیرد و بیشتر آنتی‌بیوتیک‌ها در جگر و کلیه‌های مرغ تجمع پیدا می‌کنند. با این حساب، اگر از نحوه پرورش مرغ آگاهی ندارید، نباید جگر آن را مصرف کنید تا سلامتتان با خوردن جیگر مرغ سرشار از آنتی‌بیوتیک به‌خطر نیفتد. فرایند پختن، می‌تواند تاحد زیادی باعث از بین رفتن برخی از این آنتی‌بیوتیک‌ها شود.معمولا مقدار مشخصی آنتی‌بیوتیک برای پیشگیری از ابتلا به بیماری‌ در آب مرغ‌های معمولی، ریخته می‌شود. تمام شرکت‌هایی که این آنتی‌بیوتیک‌ها را تهیه می‌کنند، روی بسته‌بندی داروهای خود می‌نویسند مدت زمان منع مصرف گوشت مرغ بعد از مصرف آن آنتی‌بیوتیک خاص، چقدر است.

جگر مرغ , جگر مرغ در بارداری , جگر مرغ مضرات , جگر مرغ در بدنسازی

تنها ویتامین A موجود در 100 گرم جگر، چندین برابر بیشتر از میزانی است که در بارداری به آن نیاز دارید.متاسفانه، در بسیاری از مرغداری های صنعتی، دوره های منع مصرف گوشت بعد از تجویز داروهای مختلفی مانند آنتی بیوتیک ها، رعایت نمی شود. به عبارت ساده تر، مثلا زمانی که به مرغ ها، آنتی بیوتیک می دهند، باید حدود 5 تا 14 روز از کشتار مرغ، خودداری شود. مساله ای که در موارد زیادی، رعایت نمی شود.

جگر مرغ در بارداری

تقریبا بین ۵ تا ۱۴ روز بعد از مصرف آنتی‌بیوتیک‌ها، عمل ذبح مرغ‌ها و مصرف گوشت آنها نباید در دستور کار مرغداری‌ها قرار داشته باشد.  نظارت بر این کار، برعهده مسئولان دامپزشکی و خود مرغداری‌هاست. متاسفانه در برخی از مرغداری‌های ایران، این نظارت‌ها انجام نمی‌شود و مرغدار هم تا روزها و ساعت‌های آخر به مرغ‌ها، آنتی‌بیوتیک می‌دهد.  البته گوشت مرغ، کمتر تحت‌تاثیر این دارو (آنتی‌بیوتیک‌ها) قرار می‌گیرد و بیشتر آنتی‌بیوتیک‌ها در جگر و کلیه‌های مرغ تجمع پیدا می‌کنند. با این حساب، اگر از نحوه پرورش مرغ آگاهی ندارید، نباید جگر آن را مصرف کنید تا سلامتتان با خوردن جیگر مرغ سرشار از آنتی‌بیوتیک به‌خطر نیفتد.

جگر مرغ , جگر مرغ در بارداری , جگر مرغ مضرات , جگر مرغ در بدنسازی

تنها ویتامین A موجود در جگر نیست که باید دلیل پرهیز شما از آن باشد؛ متخصصان می‌گویند جگر گوسفند یا مغز آن‌که از خوراکی‌های محبوب ایرانی‌ها هستند، در خود باکتری «لستریا» دارند و بر جنین در حال رشد اثر منفی می‌گذارند، حتی می‌توانند باعث سقط جنین یا مرده‌زایی شوند.نظارت بر این کار، برعهده مسئولان دامپزشکی و خود مرغداری هاست. مرغدار هم تا روزها و ساعت های آخر به مرغ ها، آنتی بیوتیک می دهد. البته گوشت مرغ، کمتر تحت تاثیر این دارو (آنتی بیوتیک ها) قرار می گیرد و بیشتر آنتی بیوتیک ها در جگر و کلیه های مرغ تجمع پیدا می کنند. با این حساب، اگر از نحوه پرورش مرغ آگاهی ندارید، نباید جیگر آن را مصرف کنید تا سلامتتان با خوردن جیگر مرغ سرشار از آنتی بیوتیک به خطر نیفتد.

جگر مرغ ویکی پدیا

از طرف دیگر، تحقیقات انجام‌شده در دانشکده دامپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران هم نشان می‌دهد معمولا بد بودن شرایط جوی، پایین بودن آگاهی مرغدارها و تراکم فراوان مرغداری‌ها در برخی مناطق کشور، باعث افزایش مصرف آنتی‌بیوتیک‌ها می‌شود.  متاسفانه گاهی برخی آنتی‌بیوتیک‌های ممنوع هم در این مرغداری‌ها استفاده می‌‌شوند. به همین دلیل بهتر است مرغ‌های بسته‌بندی زیرنظر سازمان دامپزشکی را از فروشگاه‌های معتبر خریداری کنید و گوشت مرغ را پیش از مصرف کاملا بپزید.  فرایند پختن، می‌تواند تاحد زیادی باعث از بین رفتن برخی از این آنتی‌بیوتیک‌ها شود. نوشیدن آبمیوه‌های تازه، سالم و طبیعی مانند آب مرکبات با غذاهای گوشتی، هم باعث افزایش جذب آهن این موادغذایی در بدن می‌شود و هم ارزش تغذیه‌ای وعده غذایی را بالاتر میبرد.

جگر مرغ

۹۶/۱۰/۲۷ موافقین ۰ مخالفین ۰
محسن موسوی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی