روغن شتر مرغ اصل

شعر در مورد زمستان

شعر در مورد زمستان

شعر در مورد زمستان,شعر در مورد زمستان و بهار,شعر در مورد زمستان برای کودکان,شعر در مورد زمستان کودکانه,شعر در مورد زمستان سرد,شعر در مورد زمستان و برف,شعری در مورد زمستان,شعر در مورد برف زمستان,شعر در مورد فصل زمستان,شعر کوتاه در مورد زمستان,شعر درباره زمستان و بهار,شعر در مورد زمستان برای کودکان پیش دبستانی,شعر درباره زمستان برای کودکان,شعر در باره زمستان کودکانه,شعر درباره زمستان کودکانه,شعر های کودکانه در مورد زمستان,شعر در مورد فصل زمستان کودکانه,شعر کوتاه کودکانه در مورد زمستان,دانلود شعر کودکانه در مورد زمستان,شعر در مورد سردی زمستان,شعر درباره سردی زمستان,شعری درمورد سردی زمستان,شعر درباره زمستان و برف,شعری در مورد برف و زمستان,شعر در مورد برف زمستانی,شعری در مورد زمستان,شعری زیبا در مورد زمستان,شعری کوتاه در مورد زمستان,شعر در مورد برف و زمستان,شعر در باره برف زمستانی,شعری درمورد برف زمستانی,شعر درباره برف زمستان,شعر در باره فصل زمستان,شعر زیبا در مورد فصل زمستان,شعری درمورد فصل زمستان,شعر کودکانه درباره فصل زمستان,شعر کوتاه در مورد فصل زمستان,شعری کوتاه در مورد فصل زمستان,یک بیت شعر در مورد فصل زمستان,شعر دو بیتی در مورد فصل زمستان,یک شعر کوتاه در مورد زمستان,شعر کوتاه درباره زمستان,اشعار کوتاه در مورد زمستان,شعر های کوتاه در مورد زمستان,شعری کوتاه درباره زمستان,شعر زمستان,شعر زمستان مهدی اخوان ثالث,شعر زمستان سهراب,شعر زمستان فروغ فرخزاد,شعر زمستان شاملو,شعر زمستان است,شعر زمستان فریدون مشیری,شعر زمستان مهدی اخوان ثالث با صدای خودش,مفهوم شعر زمستان مهدی اخوان ثالث,ترجمه شعر زمستان مهدی اخوان ثالث,شعر زمستان اثر مهدی اخوان ثالث,شرح شعر زمستان مهدی اخوان ثالث,اهنگ شعر زمستان مهدی اخوان ثالث,متن کامل شعر زمستان مهدی اخوان ثالث,دانلود متن شعر زمستان مهدی اخوان ثالث,شعر زمستان از فروغ فرخ زاد,شعر زمستان است مهدی اخوان ثالث,شعر زمستان است اخوان ثالث,شعر زمستان است شجریان,شعر زمستان استاد شهریار,شعر زمستان است ساسان سل,متن شعر زمستان است,معنی شعر زمستان است,شعر زمستان در راه است,دانلود شعر زمستان است,شعر زمستان از فریدون مشیری,شعر فریدون مشیری درباره زمستان

شعر در مورد زمستان 

در این مطلب سعی کرده ایم حدود 100 شعر از اشعار زیبا را در مورد زمستان برای شما تهیه نماییم.برای دیدن این اشعار به ادامه مطلب مراجعه نمایید

زمستونم و زمستونم

برفی دارم فراون

به هر طرف رو می یارم

یک اثر از خود می زارم

اگر می خوای تو فصل من

اینجوری نلرزی مثل من

برو پای بخاری

تا من بشم فراری

شعر آب , شعر در مورد آب , شعر درباره آب , شعر در وصف آب

شعر در مورد زمستان

لباس های رنگارنگ

سبز و سفید و قشنگ

هرکدوم از لباس ها

لازم باشه با هوا

هوا که سرد و برفیست

لباس گرم و بافتنیست

دستکش و شال و کلاه

بپوشیم وقت سرما

وقتی هوا گرم می شه

لباس نازک خوبه

با لباس مرتب

هستی تمیز و راحت

شعر حضرت مهدی , شعر در مورد حضرت مهدی , شعر درباره حضرت مهدی , شعر در وصف حضرت مهدی

شعر در مورد زمستان و بهار

اتل متل کلوچه

برف اومده تو کوچه

برفای دونه دونه

کلاغه شعر می خونه

شعرش چیه؟قار و قار

یعنی ببار تا بهار

شعر امام حسن عسکری , شعر در مورد امام حسن عسکری , شعر درباره امام حسن عسکری , شعر در وصف امام حسن عسکری

شعر در مورد زمستان برای کودکان

کلاغه از رو نرده

داد زد و گفت : چه سرده !

دستکش و پالتو می خوام

یه چکمه‌ی نو می خوام

از روی نرده ، قار قار

رفت و رسید به بازار

هر چه دلش خواست خرید

پوشید و پر پر پرید

شعر حجاب , شعر در مورد حجاب , شعر درباره حجاب , شعر در وصف حجاب

شعر در مورد زمستان کودکانه

گنجیشکه توی کوچه مون

قدم زده یواش یواش

من که ندیدمش ، ولی

رو برفا مونده جای پاش

چه خوبه که زمستونه

کوچه پر از برف و گله

گنجیشکه ! جای پای تو

رو برفا خیلی خوشگله

شعر مسافرت , شعر در مورد مسافرت , شعر درباره مسافرت , شعر در وصف مسافرت

شعر در مورد زمستان سرد

سرود برفی گنجشگکی خرد

مرا با خود به دنیای دگر برد

دوباره جیک جیکی کرد و آن گاه

میان برف های ناگهان مرد

شعر ماه , شعر در مورد ماه , شعر درباره ماه , شعر در وصف ماه

شعر در مورد زمستان و برف

به دل نا گفته صدها حرف دارم

میان سینه زخمی ژرف دارم

به روی پوستین سالخوردم

زمستان در زمستان برف دارم

شعر مهربانی , شعر در مورد مهربانی , شعر درباره مهربانی , شعر در وصف مهربانی

شعری در مورد زمستان

خدایا سرده این پایین

از اون بالا تماشا کن

اگه میشه فقط گاهی،

خودت قلبامونو «ها» کن …!

شعر افغانستان , شعر در مورد افغانستان , شعر درباره افغانستان , شعر در وصف افغانستان

شعر در مورد برف زمستان

تمام کوچه ها از برف و یخ پُر

نگاه ام روی یخ ها می خورد سُر

ز حجم برف روی شاخه هایش

درختی در خیابان می زند غُر

شعر چشم , شعر در مورد چشم , شعر درباره چشم , شعر در وصف چشم

شعر در مورد فصل زمستان

سکوت و جمعه و برف است و سرما

تنیده روی ذهن ام تور رویا

قلم در دست، در کنج اتاقی

نشسته شاعری تنهای تنها

شعر محبت , شعر در مورد محبت , شعر درباره محبت , شعر در وصف محبت

شعر کوتاه در مورد زمستان

هوا بر دوش دارد کوله ی برف

زمین زیباست از منگوله ی برف

نیاشوبد خدا را پای گرگی

به روی دشت ها قیلوله ی برف

شعر حرف مفت , شعر در مورد حرف مفت , شعر درباره حرف مفت , شعر در وصف حرف مفت

شعر درباره زمستان و بهار

گل یخ زمستان تو هستم

اسیر ناز چشمان تو هستم

مرا پرپر مکن ای جانم ای دوست

که من مشتاق دیدار تو هستم

شعر غم , شعر در مورد غم , شعر درباره غم , شعر در وصف غم

شعر در مورد زمستان برای کودکان پیش دبستانی

دعا میکنم غرق باران شوی

چو بوی خوش یاس و ریحان شوی

دعا میکنم در زمستان عشق

بهاری ترین فصل ایمان شوی

شعر غرور , شعر در مورد غرور , شعر درباره غرور , شعر در وصف غرور

شعر درباره زمستان برای کودکان

مواظب گرمای دلت باش

تا کاری که زمستان با زمین کرد ،

زندگی با دلت نکند

شعر فرزند , شعر در مورد فرزند , شعر درباره فرزند , شعر در وصف فرزند

شعر در باره زمستان کودکانه

به که گویم که تو منزلگه چشمان منی

به که گویم که تو گرمای دستان منی

گرچه پاییز نشد همدم و همسایه ی من

به که گویم که تو باران زمستان منی

شعر خدا , شعر در مورد خدا , شعر درباره خدا , شعر در وصف خدا

شعر درباره زمستان کودکانه

عشق یعنی آن نخستین حرفها

عشق یعنی در میان برفها

عشق یعنی یاد آن روز نخست

عشق یعنی هر چه در آن یاد توست

شعر غروب , شعر در مورد غروب , شعر درباره غروب , شعر در وصف غروب

شعر های کودکانه در مورد زمستان

به شقایق سوگند که تو بر خواهی گشت ،

من به این معجزه ایمان دارم ،

منتظر باید بود تا زمستان برود ،

غنچه ها گل بکنند

شعر حال خوش , شعر در مورد حال خوش , شعر درباره حال خوش , شعر در وصف حال خوش

شعر در مورد فصل زمستان کودکانه

ای که در فصل خزان بینی مرا با پشت خم ،

این زمستان را مبین ،

ما هم بهاری داشتیم ،

این نیز بگذرد

شعر حسادت , شعر در مورد حسادت , شعر درباره حسادت , شعر در وصف حسادت

شعر کوتاه کودکانه در مورد زمستان

برف میاد و به زمین می شینه ،

ولی من همین جوری هم به دل میشینم .

شعر آزادی , شعر در مورد آزادی , شعر درباره آزادی , شعر در وصف آزادی

دانلود شعر کودکانه در مورد زمستان

دونه های برف از آسمون فقط برای دیدن چشمات پایین میان ،

اما پاشونو که به زمین میزارن فدای مهربونیهات میشن …

شعر فوتبال , شعر در مورد فوتبال , شعر درباره فوتبال , شعر در وصف فوتبال

شعر در مورد سردی زمستان

آرزو دارم با بارش هر دونه از برف زمستونی

یه غم از رو دلت کم بشه نازنینم …

شعر همسر , شعر در مورد همسر , شعر درباره همسر , شعر در وصف همسر

شعر درباره سردی زمستان

وقتی زمستان آمد

از گل نشانه ای نیست

بلبل ها را از سرما

بر لب ترانه ای نیست

شعر چوپان , شعر در مورد چوپان , شعر درباره چوپان , شعر در وصف چوپان

شعری درمورد سردی زمستان

کوچه ها را بادانه های برف

آذین می بندد

زمستانی سرد سرد

حجم سرما!

شعر سربازی , شعر در مورد سربازی , شعر درباره سربازی , شعر در وصف سربازی

شعر درباره زمستان و برف

دستی که به انتظار دستانی بود

چشمی که نیازش لب خندانی بود

بیچاره ترین گدای این شهری که…

در پیرهنم عجب زمستانی بود

تا وقتی تو هستی که دستانم را بگیری،

آرزو میکنم هر روز زمین بخورم!

کاش تابستانها هم برفی بود !

شعر استقلال , شعر در مورد استقلال , شعر درباره استقلال , شعر در وصف استقلال

شعری در مورد برف و زمستان

دو قدم مانده به رقصیدن برف…

یک نفس مانده به سرما و به یخ…

چشم در چشم زمستانی دگر…

تحفه ای یافت نکردم که کنم هدیه تان…

یک سبد عاطفه دارم همه تقدیم شما….

یلداتون مبارک 

شعر هجران , شعر در مورد هجران , شعر درباره هجران , شعر در وصف هجران

شعر در مورد برف زمستانی

پیش رویم چهره تلخ زمستان جوانی

پشت سر، آشوب تابستان عشقی ناگهانی

سینه ام منزلگه اندوه و درد و بد گمانی،

کاش چون پاییز بودم…

شعر خواب , شعر در مورد خواب , شعر درباره خواب , شعر در وصف خواب

شعری در مورد زمستان

آرزو کن با من

که اگر خــواست زمســـتان برود!

گرمیِ دستِ تو اما باشد

“مــا” ی ما “مـــن” نشود

سایه ات از سرِ تنهاییِ من کم نشود!

شعر خنده , شعر در مورد خنده , شعر درباره خنده , شعر در وصف خنده

شعری زیبا در مورد زمستان

به دل نا گفته صدها حرف دارم

میان سینه زخمی ژرف دارم

به روی پوستین سالخوردم

زمستان در زمستان برف دارم

شعر پرنده , شعر در مورد پرنده , شعر درباره پرنده , شعر در وصف پرنده

شعری کوتاه در مورد زمستان

سرد است هوا

بیرون اگر می‌روی

دست‌های مرا هم با خودت ببر!

شعر پرسپولیس , شعر در مورد پرسپولیس , شعر درباره پرسپولیس , شعر در وصف پرسپولیس

شعر در مورد برف و زمستان

اشک هایم که سرازیر می شوند

دیر نمی پاید که قندیل میبندند

عجب سرد است هوای نبودنت …

شعر جهالت , شعر در مورد جهالت , شعر درباره جهالت , شعر در وصف جهالت

شعر در باره برف زمستانی

ﻧﻪ ﺣﻮﺻﻠﻪ ﯼ ﺩﻭﺳﺖ ﺩﺍشتن ﺩﺍﺭﻡ

ﻧﻪ ﻣﯽ ﺧﻮﺍﻫـﻢ کسی ﺩﻭﺳﺘـﻢ ﺩاشته ﺑﺎﺷﺪ

ﺍﯾـﻦ ﺭﻭﺯﻫـــﺎ ﺳﺮﺩﻡ

مثل زمستان…

شعر گرگ , شعر در مورد گرگ , شعر درباره گرگ , شعر در وصف گرگ

شعری درمورد برف زمستانی

دلم یک زمستان سخت میخواهد

یک برف

یک کولاک به وسعت تاریخ

که ببارد و تمام راهها بسته شوند

و توچاره ای جز ماندن نداشته باشی

و بمانی…

شعر هدف , شعر در مورد هدف , شعر درباره هدف , شعر در وصف هدف

شعر درباره برف زمستان

دستهایم را بگیر، از زمستان دور شو…

غیرِ من روی رگِ هر عاشقی، ساطور شو…

شعر غربت , شعر در مورد غربت , شعر درباره غربت , شعر در وصف غربت

شعر در باره فصل زمستان

دستی که به انتظار دستانی بود

چشمی که نیازش لب خندانی بود

بیچاره ترین گدای این شهر منم

در پیرهنم عجب زمستانی بود

شعر مردانگی , شعر در مورد مردانگی , شعر درباره مردانگی , شعر در وصف مردانگی

شعر زیبا در مورد فصل زمستان

به که گویم که تو منزلگه چشمان منی

به که گویم که تو گرمای دستان منی

گرچه پاییز نشد همدم و همسایه ی من

به که گویم که تو باران زمستان منی

شعر کمک , شعر در مورد کمک , شعر درباره کمک , شعر در وصف کمک

شعری درمورد فصل زمستان

برگ میرقصد و باد از غوغا ،

سر بی تابی باران دارد

باغ من خستگی طولانی ،

از تماشای زمستان دارد

شعر کودکی , شعر در مورد کودکی , شعر درباره کودکی , شعر در وصف کودکی

شعر کودکانه درباره فصل زمستان

مثل یک پوپک سرمازده در بارش برف

سخت محتاج به گرمای پر و بال توام

تو اگر باز کنی پنجره ای سمت دلت

میتوان گفت که من چلچله لال توام

شعر کلیسا , شعر در مورد کلیسا , شعر درباره کلیسا , شعر در وصف کلیسا

شعر کوتاه در مورد فصل زمستان

زمستان پوستین افزود بر تن کدخدایان را

ولیکن پوست خواهد کند ما یک لا قبایان را

ره ماتم سرای ما ندانم از که می پرسد

زمستانی که نشناسد در دولت سرایان را

شعر گذر عمر , شعر در مورد گذر عمر , شعر درباره گذر عمر , شعر در وصف گذر عمر

شعری کوتاه در مورد فصل زمستان

اسفند لبخندِ زمستان است

از ذوقِ بهار

شعر دوستت دارم , شعر در مورد دوستت دارم , شعر درباره دوستت دارم , شعر در وصف دوستت دارم

یک بیت شعر در مورد فصل زمستان

از این همه برف

که دندانت را سفید کرده است

چه برف گرانی

آسمان به زمستان مدیون است.

شعر امام علی , شعر در مورد امام علی , شعر درباره امام علی , شعر در وصف امام علی

شعر دو بیتی در مورد فصل زمستان

شکوفه های انار را ببین

در برف زمستان!

دور از تو

فقط بید مجنون نیست.

شعر پاییز , شعر در مورد پاییز , شعر درباره پاییز , شعر در وصف پاییز

یک شعر کوتاه در مورد زمستان

زمستان بود وُ

برف بود وُ

سرما بود

زمستانی که جز خاطراتِ محوِ تو

دلم گرمِ هیچ ردپایی‌ نبود.

شعر آتش , شعر در مورد آتش , شعر درباره آتش , شعر در وصف آتش

شعر کوتاه درباره زمستان

می خواهد در یلدای بلند زمستان،

تو را به تن کند

تو را در آغوش بگیرد

تو را نفس بکشد …

شعر دلتنگی , شعر در مورد دلتنگی , شعر درباره دلتنگی , شعر در وصف دلتنگی

اشعار کوتاه در مورد زمستان

ابریشم سیاه دو چشمت

یاد آور شبی زمستانی است

من بی ردا

بدون وحشت دشنه

شادمانه خواب می رفتم

ابریشم سیاه دو چشمت

خانه ی من است

آن خانه ای

که در آن خواب می روم

و می میرم.

شعر موفقیت , شعر در مورد موفقیت , شعر درباره موفقیت , شعر در وصف موفقیت

شعر های کوتاه در مورد زمستان

در زمستانی که بی‌هنگام آمده بود

و ابرهایی که ناغافل،

تو

بهار را به پنجره‌ام هدیه کردی

و ماه مهربان را

به دست‌هایم.

حالا کجا مانده‌ای

دوباره بیایی کنار پنجره‌ام

بگویی: سلام،

بهار آورده‌ام، نمی‌خواهی؟

بخواب عشقم , بخواب عشقم شعر , بخواب عشقم شعرنو , آسوده بخواب عشقم

شعری کوتاه درباره زمستان

بر گونه های تو آیا شیارها

زخم سیاه زمستان است… ؟

شعر ماه اردیبهشت , شعر در مورد ماه اردیبهشت , شعر درباره ماه اردیبهشت , شعر در وصف ماه اردیبهشت

شعر زمستان

رفتنت

حفره‌ ای در من ایجاد خواهد کرد

که تابستان و زمستان

از آن سوز می‌آید؛

با اینهمه آغوشت را بردار و برو

هرجای دنیا را که خواستی گرم کن!

پرندگانی هستند

که ترجیح می‌ دهند

پای عشقی که ریشه دارد

از سرما یخ بزنند.

شعر مرگ , شعر در مورد مرگ , شعر درباره مرگ , شعر در وصف مرگ

شعر زمستان مهدی اخوان ثالث

عشق

قصه‌ای بود که مادر بزرگ

شب‌های زمستان برایم می‌بافت:

یکی از رو، دو تا از زیر،…

بالاپوشی که هیچ‌گاه گرمم نکرد!

شعر خداحافظی , شعر در مورد خداحافظی , شعر درباره خداحافظی , شعر در وصف خداحافظی

شعر زمستان سهراب

تو که خوب می دانی

آفتاب از میان پلک هایت آغاز می شود

و آن چند تار موی سفید

زمستان من است

حالا بیا

باران را بهانه کنیم

با نامه ها فال بگیریم

خیس گریه شویم

شعر آسمان , شعر در مورد آسمان , شعر درباره آسمان , شعر در وصف آسمان

شعر زمستان فروغ فرخزاد

این شعرها که بوی سکوت می دهند

از غیبت لب های توست

کلمات

مثل زنجره های خشکیده ی تابستانی

از معنا خالی شدند

و در انتظار مورچه هایند

توشه بار زمستانی شان را

در حفره ی تاریک خالی کنند

اندوهی که سرازیر می شود

در سینه ی خاموش من.

شعر تهران , شعر در مورد تهران , شعر درباره تهران , شعر در وصف تهران

شعر زمستان شاملو

باد می وزید

درخت تکیده بود

کلاغ از روی شاخه پرید

انگار زمستان رسیده بود

اما

زمستان برای من

از چشمان تو آغاز شد

نگاهت که یخ زد

خنده هایم قندیل بست

و در دلم برف بارید

زمستان من

نگاه سرد تو بود

شعر انسانیت , شعر در مورد انسانیت , شعر درباره انسانیت , شعر در وصف انسانیت

شعر زمستان است

عاشق پاییز بودم

اکنون برای زمستان جان می دهم

آخر عزیز دلم

تو خودت را

در لباس های زمستانی ات دیده ای؟!

شعر ادب , شعر در مورد ادب , شعر درباره ادب , شعر در وصف ادب

شعر زمستان فریدون مشیری

سرگردانم 

میان آدم برفی های کوچکی 

که بعد از تو در قلبم مخفی شده اند

و شعرهایی که دلم می خواهد هر صبح

از پنجره ی دلتنگی هایم راهی مسیر گنجشک ها بکنم

سرمای هزار زمستان در دلم جاخوش کرده

بعد رفتن ات 

من پیر شده ام

آنقدر پیر

که دست های یخی آدم برفی ها

یاد تو را از شانه هایم می تکانند

و من

من هیچ…

فقط شعرهای عاشقانه ام را

های های گریه می کنم …

شعر لبخند , شعر در مورد لبخند , شعر درباره لبخند , شعر در وصف لبخند

شعر زمستان مهدی اخوان ثالث با صدای خودش

مرگ من روزی فرا خواهد رسید

در بهاری روشن از امواج نور

در زمستانی غبار آلود و دور

یا خزانی خالی از فریاد و شور

مرگ من روزی فرا خواهد رسید

شعر لب , شعر در مورد لب , شعر درباره لب , شعر در وصف لب

مفهوم شعر زمستان مهدی اخوان ثالث

سرود برف و باران است امشب

ولی از زوزه های باد پیداست

که شب مهمان توفان است امشب

دوان بر پرده های برفها ، باد

روان بر بالهای باد ، باران درون کلبه ی بی روزن شب

 شب توفانی سرد زمستان

آواز سگها

زمین سرد است و برف آلوده و

تر

هواتاریک و توفان خشمناک است

شعر لیاقت , شعر در مورد لیاقت , شعر درباره لیاقت , شعر در وصف لیاقت

ترجمه شعر زمستان مهدی اخوان ثالث

گرگ هاری شده ام

هرزه پوی و دله دو

شب درین دشت زمستان زده ی بی همه چیز

می دوم ، برده ز هر باد گرو

چشمهایم چو دو کانون شرار

صف تاریکی شب را شکند

شعر ماه محرم , شعر در مورد ماه محرم , شعر درباره ماه محرم , شعر در وصف ماه محرم

شعر زمستان اثر مهدی اخوان ثالث

 و در اندیشه ی من زورق سبزی که به آتشها آراسته بود

به زمستان پیوست

شعر تولد , شعر در مورد تولد , شعر درباره تولد , شعر در وصف تولد

شرح شعر زمستان مهدی اخوان ثالث

من گیاهی ریشه در خویشم

من سکون آبشاران بلورین زمستانم

من شکوه پرنیان روشن دریای خاموشم

من سرود تشنه ی بیمار خیزان بهارانم

شعر تنهایی , شعر در مورد تنهایی , شعر درباره تنهایی , شعر در وصف تنهایی

اهنگ شعر زمستان مهدی اخوان ثالث

پشت مه معلق اسفند اشتران

اشباح بی قواره رویای ساربان

از خوابگاه گرم زمستانی

در گرگ و میش صبح پراکنده می شوند

از جاده معطر پشک و غبار گله میش

آنک سفیده می زند از شیب تپه ها

با ما بیا

شعر عید غدیر , شعر در مورد عید غدیر , شعر درباره عید غدیر , شعر در وصف عید غدیر

متن کامل شعر زمستان مهدی اخوان ثالث

نیمکت کهنه باغ

خاطرات دورش را

در اولین بارش زمستانی

از ذهن پاک کرده است

خاطره شعرهایی را که هرگز نسروده بودم

خاطره آوازهایی را که

هرگز نخوانده بودی

شعر صبح بخیر , شعر در مورد صبح بخیر , شعر درباره صبح بخیر , شعر در وصف صبح بخیر

دانلود متن شعر زمستان مهدی اخوان ثالث

با شاخه ی گل یخ

از مرز این زمستان خواهم گذشت

جایی کنار آتش گمنامی

آن وام کهنه را به تو پس می دهم

شعر شب بخیر , شعر در مورد شب بخیر , شعر درباره شب بخیر , شعر در وصف شب بخیر

شعر زمستان از فروغ فرخ زاد

عشق ما بوی زمستان می داد

چشم تردید

اگر بسته ، اگر باز

نمی بیند زیبایی را

عشق ما بیشتر از پاییز

بیگانه از امید نبود

شعر گل , شعر در مورد گل , شعر درباره گل , شعر در وصف گل

شعر زمستان است مهدی اخوان ثالث

و دستان تو

بداهه ای گرم و به‌هنگام بود

که در ذهن گنجشکان زمستان دیده نمی‌گنجید

شعر عشق , شعر در مورد عشق , شعر درباره عشق , شعر در وصف عشق

شعر زمستان است اخوان ثالث

مــوی ســرم چـــو برف زمستان سپیــد شــد

نامــد بهــار و قامت مــن خــم چــو بید شد

شعر مهر ماه , شعر در مورد مهر ماه , شعر درباره مهر ماه , شعر در وصف مهر ماه

شعر زمستان است شجریان

از من کارهای سخت بخواه!

مثلا هوس توت فرنگی کن در چله ی زمستان!

برایم بهانه ای در قله ی قاف بتراش!

یا من را

به جنگ اژدها بفرست

اما هرگز نخواه

که دوستت نداشته باشم.

شعر زندگی , شعر در مورد زندگی , شعر درباره زندگی , شعر در وصف زندگی

شعر زمستان استاد شهریار

چین و چروک های صورتم را

که ادامه دهی

به رفتنت می رسی

به زمستانی سخت

به برف

که سال هاست

جای سایه ات

روی سرم می نشیند.

شعر خواهر , شعر در مورد خواهر , شعر درباره خواهر , شعر در وصف خواهر

شعر زمستان است ساسان سل

تو

راز فصل ها را می دانی

وقتی پائیز؛

آهنگ رنگ رنگ موهایت.

تابستان؛

التهاب سرخ لبانت.

زمستان؛

سپیدی شانه های برفی ات.

و بهار؛

قرار با اطلسی ها

در مردمک چشمان توست

شعر برادر , شعر در مورد برادر , شعر درباره برادر , شعر در وصف برادر

متن شعر زمستان است

زمستان

گرمترین فصل سال است

وقتی درخت ها

لباس هایشان را

در می آورند

و تو

برای اولین بار

دستم را

می گیری.

تعبیر خواب سگ , تعبیرخواب سگ , سگ در خواب دیدن , تعبیر خواب سگ سیاه هار

معنی شعر زمستان است

زمستان را

به خاطر چتری دوست دارم

که سرپناهش را در باران

قسمت می‌کنی با من

و هر قدر هم که گرم بپوشی

یقین دارم باز در صف خلوت سینما خودت را

دلبرانه می‌چسبانی به من

هنوز باورم نمی‌شود

که سال به سال

چشم به راه زمستانی می‌نشینم

که سال‌ها چشم دیدنش را نداشته‌ام.

شعر در مورد زمستان

۹۶/۰۷/۲۱ موافقین ۰ مخالفین ۰
محسن موسوی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی